Na Dunaju se z novim letom posvečajo novim ciljem. V prihodnje želijo postati tudi prestolnica digitalizacije, saj so prepričani, da vlaganje v razvoj tehnologij v mestu pripomore k lajšanju vsakdanjega življenja in večji vključenosti prebivalcev. V prvem koraku do uresničitve načrtov so zbrali in predstavili 30 konkretnih projektov, ki so že bili ali bodo izvedeni v bližnji prihodnosti.
Dunaj slovi kot mesto socialne vključenosti. V mestni upravi so prepričani, da je digitalizacija pomemben korak k še večji vključenosti prebivalcev, zato aktivno spodbujajo digitalizacijo javne uprave in vlagajo v tehnološke inovacije. Na začetku leta so pripravili vodnik s 30 konkretnimi projekti za dunajsko pot do digitalne prestolnice Evrope. Nekatere projekte so že izvedli, drugi so trenutno v razvoju.
Med ključne projekte sodijo poenostavljen in digitaliziran dostop do upravnih postopkov, informacijski sistem za čakalnico v urgenci, ki čakajoče obvešča, koliko časa bodo še čakali, ter številni drugi. Pametne digitalne sisteme načrtujejo tudi na področju prometa, na primer pametne semaforje, ki ob prisotnosti otroških in invalidskih vozičkov dlje svetijo zeleno, ali aplikacijo, ki sporoči, kako hitro je treba voziti, da ujamemo zeleni val in tako zmanjšamo količino izpustov ob speljevanju. Projekte so razvrstili v štiri področja: storitve za prebivalce, varstvo podnebja, zdravje ter spodbujanje kadrov – na Dunaju se namreč zavedajo, da bodo za nadaljnjo uspešno digitalizacijo mesta potrebovali najboljše kadre. Mlade IT-jevce bodo med drugim privabljali tudi s pomočjo štipendij za relevantne diplomske naloge in organizacijo praks ter izobraževanj.
Mesto Dunaj je razvilo že nekaj aplikacij, ki jih prebivalci vestno uporabljajo. Med njimi sta Sag's Wien (»Povej Dunaju«), ki uporabnikom omogoča, da hitro in enostavno prek mobilnega telefona mestni upravi preprosto sporočajo različne težave, kot so vandalizem, težave v prometu in osvetljavi ter številne druge. Druga priljubljena aplikacija je klepetalni robot Mesta Dunaj (WienBot), ki razpolaga z informacijami o številnih vprašanjih, povezanih z mestom. Obvlada 350 tematskih sklopov, kot so parkirnine, odpiralni časi, vstopnine, odlagališča odpadkov, mestni pitniki in številne druge. Robot povprečno odgovori na 400.000 vprašanj mesečno, če odgovora ne pozna, uporabniku pomaga fizična oseba.
»Za Mesto Dunaj je pomembno, da naši projekti dejansko in konkretno izboljšujejo vsakdanje življenje Dunajčanov. Digitalizacija ni sama sebi namen, ampak mora koristiti ljudem. Digitalizacijski vodnik nudi odličen pregled naših inovativnih projektov in prikazuje naš storitveno usmerjen pristop,« projekt komentira mestna ministrica za digitalizacijo Ulli Sima.