Kako lahko umetna inteligenca (UI) oblikuje mestne storitve? Kakšni izzivi se pri tem pojavljajo? Kako si predstavljamo idealno mesto prihodnosti, ki temelji na njej? Te in številne druge teme so obravnavali udeleženci 14. Ljubljana Foruma, ki je potekal 3. oktobra
Na ljubljanskem gradu je 3. oktobra potekal 14. Ljubljana forum. Letošnja izvedba je združila strokovnjake z različnih področij, ki so razpravljali o potencialu UI in digitalnih inovacij pri preoblikovanju mestnih prostorov. Dunaj je zastopal vodja mestnih projektov s področja UI Sindre Wimberger, ki je predstavil načine uporabe UI v mestni upravi in njen potencial za razvoj naprednih urbanih skupnosti. Del programa je bil tudi ogled ljubljanskega centra Rog, ki je potekal 4. oktobra, kjer so se udeleženci seznanili z ustvarjalnimi prostori, ki prispevajo k razvoju mest prihodnosti.
V okviru konference je Sindre Wimberger mednarodnemu občinstvu predstavil načine, kako lahko UI oblikuje pametnejša mesta. Dunajski strokovnjak s skoraj dvajsetletnimi izkušnjami na področju razvoja digitalnih storitev je govoril o tem, kako umetna inteligenca revolucionira dostop do javnih informacij ter izboljšuje interakcijo med državljani in mestom. Omenil je tudi primere dobrih praks z Dunaja, kot sta aplikaciji MeinVienna in Wienbot, ki s pomočjo UI omogočata boljšo dostopnost do informacij in javnih storitev.
V svoji predstavitvi je poudaril, da UI ne le omogoča razvoja pametnih mest, temveč jih lahko preoblikuje v resnično inovativne skupnosti, kjer tehnologija krepi ustvarjalnost in opolnomoči posameznike. Izpostavil je ključno vlogo generativne UI, ki odpira nove možnosti za digitalno ustvarjanje in inovacije. Ob tem pa je opozoril na dejstvo, da s takšno močjo prihaja tudi velika odgovornost uporabnikov. Da bi zagotovili etično in učinkovito uporabo, so na Dunaju razvili poseben vodnik za uporabo generativne UI na delovnem mestu, ki določa temeljna načela za odgovorno rabo. V okviru tega pristopa so uvedli tudi program KITT, namenjen celovitemu usposabljanju in spodbujanju inovacij med zaposlenimi. Program omogoča, da se zaposleni tako seznanijo s prednostmi in omejitvami UI, kot tudi aktivno prispevajo svoje zamisli, kako lahko tehnologija izboljša mestne storitve.
Dogodek je bil izjemna priložnost za izmenjavo znanja in iskanje rešitev za izzive prihodnosti ter tudi dokaz, da je sodelovanje med različnimi deležniki ključno za uspeh pametnih mest v prihodnosti.